Re: STRESSREAKTIONER OCH METABOL KONTROLL VID DIABETES- KLINISKT BETYDELSEFULL

[ Läs eventuella Repliker på detta inlägg ] [ Skicka Replik på detta inlägg ] [ Diskussionsforum ]

INSÄNT AV INGIRD TÄPPTORP DEN 01 :e DECEMBER, 1998 vid 11 - tiden

SOM REPLIK PÅ: STRESSREAKTIONER OCH METABOL KONTROLL VID DIABETES- KLINISKT BETYDELSEFULL INSÄNT AV Peter Nilsson, docent, distriktsläkare DEN 27 :e JANUARI, 1997 vid 19 - tiden

Hej!
Tack för en mycket bra tidning. Jag är en tjej på 31 år som har haft diabetes sedan 1977. Jo att stress och jobbiga uppväxtförhållande kan försämra en diabetikers liv till det negativa har jag vetat om länge. Sedan 1990 då jag träffade min nuvarande man Sven, har mina HbA1C värden legat i snitt 6,0-7,0 att jämföras med värden över 10. Jag har alltid varit en idrottsintresserad tjej. Jag jobbar idag på heltid som egen företagare och säljer friskvård till såväl företag som privatpersoner. Det bästa jag gjort på länge. Jobbade tidigare som ekonom på skattekontoret. Kontakta gärna mig om ni vill ha en rejäl testperson. När ska jag kunna få mitt glukosvärde direkt på armbandsklockan? Det vore toppen om det gick att lösa någon slags mentor typ som med pulsklockan. Tror att jag hört att man har sådana på försök i Usa. Många vänliga hälsningar Ingrid Täpptorp



REPLIKER:


SKICKA REPLIK PÅ DETTA INLÄGG
NAMN:
E-POST:
INLÄGGETS TITEL: Re: Re: STRESSREAKTIONER OCH METABOL KONTROLL VID DIABETES- KLINISKT BETYDELSEFULL
INLÄGG:
LÄNK:
LÄNKNAMN:
BILD:


[ Läs eventuella Repliker på detta Inlägg ] [ Skicka Replik på detta inlägg ] [ Diskussionsforum ]